Upravit stránku

9 věcí, které vám pomohou nabrat síly do nové sezóny

  • Po dlouhé a náročné sezóně je někdy těžké najít správnou motivaci do té následující. Důvodem může být zbytečně dlouhé nebo příliš pasivní přechodné období, po kterém nás návrat k tréninkovému drilu bolí více než je nutné.
  • Jak v přechodném období maximálně zrelaxovat a připravit se na další přípravné tréninkové období?

1.    Odpočívejte!

Spánek, sauna, pára, masáž, ale třeba i procházka nebo naopak lenošení jsou věci, na které nemáme v sezóně tolik času, kolik bychom chtěli. Ale jak známo, tělu musíme ten tréninkový a závodní zápřah také vracet. Rozhodně se nesnažte v tomto období dohánět něco v tréninku! A vzpomeňte si, jak se cítíte po jakékoliv kvalitní regenerační proceduře.

2.    Uzdravte se!

Drobná zranění, která nás v průběhu sezóny trochu omezovala, ale nebyl čas se jimi zabývat, zvláště pokud by to znamenalo několik dní bez tréninku? Teď je ta nejvhodnější chvíle. Vyhledejte ortopeda či fyzioterapeuta a poraďte se s nimi, jak nejlépe vaše bolístky napravit.

3.    Dělejte jen to, co právě chcete!

Možná se vám stává, že se občas musíte do tréninku přemlouvat, ale vaše závodnická touha vás nakonec přesvědčí, abyste na trénink šli (a vy jí za to po tréninku děkujete). V přechodném období dělejte opravdu jen to, na co máte chuť: Je hezky a nechce se vám sedět doma? Vezměte boty nebo kolo a vyrazte! Ale berte to jako výlet, ne jako trénink. Že je někde hezky a stálo by za to se tam zastavit, ale při tréninku je vám to líto? Teď tam klidně můžete zastavit a vychutnat si (výhled/kávu/dort). No, a když se vám nikam nechce, tak s čistým svědomím prostě nikam nechoďte.

4.    Najděte si čas na jiné aktivity!

Co si budeme povídat, triatlon je žrout času a na některé věci nám nezbývá čas. Že se už dlouho domlouváte s kamarády jít posedět nebo byste rádi zkusili kurz malování? Kdy jindy, než právě teď je ta správná chvíle.

4.    Najděte si čas na jiné aktivity!

Co si budeme povídat, triatlon je žrout času a na některé věci nám nezbývá čas. Že se už dlouho domlouváte s kamarády jít posedět nebo byste rádi zkusili kurz malování? Kdy jindy, než právě teď je ta správná chvíle.

5.    Zkuste závody, na které v sezoně nenacházíte čas, nebo si na ně netroufnete!

Dlouhé ultra běhy vás lákají, ale skloubit je s nabitým triatlonovým kalendářem je prakticky nemožné nebo máte strach, že vás odrovnají natolik, že nebudete moct několik dní trénovat? Nebo chcete zkusit závod na horském kole, ale v sezoně na ně nemáte čas? V přechodném období to řešit nemusíte, několik dní bez tréninku byste měli tak jako tak. Navíc máte po sezoně natrénováno a výsledky závodů pro radost a bez ambicí bývají často ty nejmileji překvapující. 

6.    Hýbejte se (ale ne zase tak moc)!

Nic nedělat je dobré, ale nedělat vůbec nic je bezpečná cesta k tomu, aby nás začátek přípravy na další sezonu bolel víc, než je zdrávo. Proto fyzickou aktivitu zařaďte alespoň dvakrát týdně, tělo vám na začátku přípravy poděkuje. 

7.    Odměňte se!

Správná strava je důležitá, ale jak je známo, neexistuje nezdravá potravina, jen nezdravé množství. A dát si po dlouhé době nějaké oblíbené nezdravé jídlo, které jste si celý rok zakazovali…proč ne.

8.    Zkuste jiné sporty!

O vhodnosti mírné aktivity už jsme se zmínili. Zkuste zařadit sporty, které s triatlonem nijak nesouvisí, možná pak zjistíte, že máte svaly, o kterých jste ani nevěděli. 

9.    Namotivujte se!

Často je nejlepší motivací nějaký vytyčený cíl, kterého chcete dosáhnout. A často jím je nějaký vysněný závod nebo závod, ve kterém chcete nejvíce v příští sezoně uspět. A jak známo, přihláškou to začíná. 
Mimochodem, na Czechman 2019 zbývá pár posledních míst!

 

Autor: Martin Berka

Nahoru